بلاگ, دسته‌بندی نشده, مقالات

آشنایی با اسکاچ پرداخت کاری

اسکاچ پرداخت کاری

مقدمه

در صنعت پرداخت کاری نقش تجهیزات بسیار مهم و حیاتی می باشد. با استفاده از تجهیزات مختلف می توان اقدامات موثر بسیار زیادی را در افزایش کیفیت محصولات تولیدی انجام داد. یکی از محصولاتی که در صنعت پرداخت کاری می توان به عنوان یک وسیله بسیار مهم و کاربردی از آن یاد کرد اسکاچ پرداخت کاری می باشد. این محصولات را می توان در ابعاد و اشکال مختلفی مورد استفاده قرار داد.

برای ساخت این محصولات از قطعات برش خورده اسکاچ های صنعتی با میزان زبری های مختلف استفاده می کنند. این محصولات را با رول های بسیار بزرگی تولید کرده و با توجه به نیاز سنجی های صورت گرفته آن ها را برش می زنند. این محصولات توسط تعداد محدودی از کشور های دنیا به صورت رولی تولید می شوند. از این کشور ها می توان به چین، انگلستان، ایتالیا و … اشاره کرد. رول های تولید توسط کارخانه ها در طول های 40 متری و عرض 1ونیم متری می باشند.

این رول ها توسط تولید کنندگان اسکاچ پرداخت کاری خریداری شده و با در ابعاد مختلف و سایز های متفاوت برش داده می شوند. اسکاچ پرداخت کاری را می توان به دو صورت ثابت و متحرک مورد استفاده قرار داد. برای استفاده به صورت متحرک این محصولات با یک مبدل به فرز های مربوطه متصل می شوند.

در حالت ثابت می توان این اسکاچ ها را بر روی دستگاه های سنگ دیواری، گیلانس و یا موشکی ها بست. اسکاج های موجود از پره های مختلفی تشکیل شده اند که یک بوش با جنس چوب در وسط آن ها قرار دارد. قطر و ضخامت این تجهیزات می تواند متفاوت بوده و در کاربرد های مختلف از آن ها استفاده نمود. از این محصولات برای تمیزکاری سطوح مختلف استفاده شده و می توان تجهیزات مختلف را با این محصولات پاکیزه کرد. می توان از این اسکاچ ها برای لایه برداری و اکسید زدایی سطوح مختلف بهره برد.

اسکاچ پرداخت کاری

رول اسکاچ پرداخت کاری

اسکاچ پرداخت کاری

اسکاچ های پرداخت کاری در موارد متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. می توان از این اسکاچ ها برای پرداخت کاری متریال هایی همچون استیل، برنج، چدن و آلومینیوم استفاده می کنند. از این محصولات می توان بعد از سنباده زنی برای یکدست کردن سطوح مختلف استفاده نمود. می توان اسکاچ های موجود را در دو نوع دانه های ساینده اکسید آلومینیوم نرم و دانه اکسید آلومینیوم زبر مورد استفاده قرار داد.

هر یک از این محصولات می توانند به خوبی سطوح مختلفی را مورد سایش قرار دهند. این دسته از اسکاچ پرداخت کاری بسیار گسترده بوده و کاربرد های فراوانی را برای آن ها در نظر می گیرند. شاید بتوان عنوان کرد که مهم ترین کاربرد این اسکاچ ها در پرداخت و آبکاری فلزات بوده است.

می توان اسکاچ ها را در دسته بندی های مختلفی قرار داد. در ادامه به انواع این دسته بندی ها خواهیم پرداخت و پرکاربرد ترین اسکاچ های موجود را برای شما شرح خواهیم داد. برای جرم گیری از سطوح مختلف می توان این محصولات را در 5 گرید مختلف قرار داد. از سخت تا نرم تمامی این اسکاچ ها می توانند در سایز های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

اسکاچ پرداخت کاری

اسکاچ های برگی

انواع اسکاچ پرداخت کاری

می توان اسکاچ پرداخت کاری را با توجه به مشخصات مختلف موجود دسته بندی کرد. از لحاظ زبری و قدرت سایش می توان اسکاچ ها را در دسته بندی های مختلفی قرار داد. رول های اسکاچ همان اسکاچ های ورقی می باشند که بصورت پیوسته و برش نخورده وجود دارند. استفاده از این نوع اسکاچ ها بسیار به صرفه بوده و می توان با توجه به نیاز خود در اندازه های مختلف برش هایی ایجاد کرد.

  • اسکاچ زبر: این نوع از محصولات مناسب برای براده برداری می باشند. از این محصولات غالبا برای یکنواخت کردن سطوح جوشکاری شده استفاده می شود. از این محصولات بعد از استفاده از دیسک های فلاپ بهره می برند و سطح مورد نظر را کاملا صاف می کنند. می توان از این اسکاچ برای تمیز کاری سطوح چرب و یا سخت استفاده های گوناگونی کرد. می توان از این اسکاچ ها برای تمیز کاری مخازن شیر و لبنیات که چربی خاصی را دارا می باشند استفاده نمود. از این محصولات همچنین می توان در تمیز کردن سطوح سنگ و سرامیک استفاده های زیادی انجام داد.
  • اسکاچ با زبری متوسط: می توان از این نوع از اسکاچ ها برای پرداخت کاری و مات کردن سطوح مختلف استفاده های گوناگونی کرد. در صنایع مختلف آبکاری و پرداخت کاری لوازم و تجهیزات تزیینی به صورت دستی و ماشینی می توان بهره برد. این نوع از محصولات را می توان به عنوان پرمصرف ترین و پرکاربرد ترین اسکاچ های موجود نام گذاری کرد. می توان از این محصولات بر روی انواع فلزات آهنی و غیر آهنی استفاده های گوناگونی کرد.
  • اسکاچ نرم: در این نوع از اسکاچ ها از ذرات ریز تر استفاده شده است که می توان شاهد نرمی بیشتری در این محصولات بود. از این محصولات در پرداخت نهایی بیشتر استفاده می کنند. از این اسکاچ ها برای پرداخت کاری وسایل و تجهیزات آنتیک بیشتر استفاده می شود.

اسکاچ پرداخت کاری چتری

خرید

یکی از مقوله های بسیار مهم در مورد تجهیزات برش و سایش خرید آن ها می باشد. به دلیل وجود محصولات غیر مرغوب خرید تجهیزات و اسکاچ های با کیفیت اهمیت بیشتری را پیدا کرده اند. فروشگاه برش و سایش سهند به عنوان نماینده شماره یک این محصولات در ایران می تواند به خوبی نیاز تمامی افراد و شرکت ها را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *