بلاگ

آشنایی با انواع سنگ فرز

مقدمه

سنگ فرز از تجهیزات بسیار کاربردی و پرمصرف در صنایع مختلف می باشد. از این ابزار و قطعات می توان در برش کاری های مختلفی استفاده کرد. باید دقت داشت که این ابزار کاربرد های بسیار زیادی دارند. با توجه به نیاز خود باید از انواع این محصولات استفاده کنید. سنگ فرز را دسته بندی های مختلفی قرار می دهند. با توجه به کاربرد این سنگ ها نحوه به کارگیری این وسایل بسیار متفاوت می باشد. در خرید باید برند های معتبر را انتخاب کنید. فروشگاه های با سابقه و معتبر تر می توانند بهترین کیفیت را برای شما آماده کنند. فروشگاه برش و سایش سهند به عنوان نماینده شماره یک این محصولات می تواند بالاترین کیفیت را به تمامی مصرف کنندگان ارائه کند. در ادامه برای شما انواع سنگ فرز های موجود را شرح داده و موارد مصرف آن ها را بیان خواهیم کرد.

نحوه کار سنگ فرز

سنگ فرز ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و می توان در اشکال و ابعاد مختلفی این محصولات را یافت. می توان با توجه به نوع این محصولات در بسیاری از دستگاه ها از این سنگ ها استفاده کرد. هر یک از صفحات موجود مخصوص به کاری بوده و برای برش های مختلف از آن ها استفاده می شود. برای کار های مختلف باید سنگ فرز های مناسب را انتخاب کرد زیرا در صورت استفاده اشتباه باعث آسیب و خرابی های مختلفی خواهد شد. سنگ فرز دارای تعداد بسیار زیادی دانه ریز سایشی می باشد. با چرخش صفحه با برخورد به قطعه کار ایجاد سایش و اصطکاک می کند. این سایش باعث عملیات برشکاری روی قطعه کار خواهد شد. دانه های موجود در صفحه کار یکی پس از دیگری با سطح کار برخورد کرده و بعد از دست دادن خاصیت و تیزی خود از صفحه جدا می شوند.

محصولات برش و سایش

محصولات برش و سایش

 

جنس سنگ فرز

صفحات برش با توجه به عملکرد و نحوه استفاده از جنس های متفاوتی ساخته می شوند. ابعاد مختلف دارای مواد اولیه متفاوت بوده و در ساختار این سنگ ها می توان رزین و انواع چسب های صنعتی را مشاهده کرد. جنس دانه های به کار رفته عموما از اکسید آلومینیوم، اکسید آلومینیوم و زیرکونیوم، کاربید سیلیکون، سرامیک اکسید آلومینیوم و … است. هرکدام از این جنس ها در کاربرد های خاصی مورد استفاده قرار گرفته و بازدهی بسیار خوبی از خود نشان می دهند. می توان استفاده های مختلف از هر یک از این متریال ها را در ادامه مشاهده کرد.
دانه های اکسید آلومینیوم و زیرکونیوم برای برش و لایه برداری های مختلف از سطح فولاد سخت مورد استفاده قرار می گیرند.
دانه های کاربید سیلیکون برای لایه برداری از فولاد های مختلف سخت و برش انواع لاستیک، سنگ و انواع مواد غیر آهنی
دانه اکسید آلومینیوم برای برش کاری و لایه برداری از سطوح آهن و فولاد
سرامیک اکسید آلومینیوم برای لایه برداری و برش فلزات خیلی سخت کاربرد دارد. می توان این نوع را به عنوان قوی ترین نوع سنگ فرز ها شناخت.

سایز بندی متنوع سنگ فرز

سایز بندی متنوع سنگ فرز

سایز های استاندار انواع سنگ فرز

در یک استاندارد کلی می توان برای هر یک از متریال های موجود سایز های مختلفی را مورد استفاده قرار داد. این سایز ها می توانند بالاترین کارایی و بازدهی را داشته باشند. به طور کلی ضخامت موجود در صفحات استیل بر 1 میلی متر و کمتر بوده و در صفحات فلزی شاهد ضخامت 2 تا 3 میلی متری هستیم. در مینی فلاپ ها ضخامت بین 4 تا 5 میلی متر می باشد. قطر صفحات فلز را می توان با توجه به جنس آن ها تعیین کرد اما در یک دسته بندی کلی می توان عنوان کرد که قطر های استاندارد شامل 115، 125، 150، 180، 210، 230، 250، 300 و 350 میلی متر می باشد.

انواع سنگ فرز ها

صفحه استیل بر
این صفحات دارای ظاهری صاف بوده و در میان تمامی صفحات موجود برای متریال های مختلف کمترین ضخامت ممکن را دارا می باشند. بیشترین ضخامت موجود در این صفحات به 2 میلی متر می رسد. از این نوع صفحه برای برش و سایش انواع استیل ها با ضخامت کم استفاده می شود.
صفحه آهن بر
این صفحات عموما دارای قطرهای 115، 180، 210 و 230 میلی متر می باشند. قطر این صفحات بین 1 تا 2 میلی متر بوده و می توان انواع لوله ها و پروفیل های آهنی با ضخامت کم را برش داد.
صفحه ساب و سایش
این نوع از صفحات بیشتر برای پلیسه برداری و صاف کردن محل های برش مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا می توان این صفحات را در قطر های 115، 180 و 230 میلی متر در بازار مشاهده نمود.

صفحه برش اهن اوسیس (OASIS)180*3

صفحه برش اهن اوسیس

صفحه پروفیل بر

یکی از صفحات پرکاربرد در برش، این صفحات می باشند. می توان در قطر های 355 و 300 میلی متر این محصولات را بر روی انواع دستگاه های پروفیل بر نصب کرد. سنگ فرز های پروفیل بر را می توان در برش انواع قوطی ها و لوله های ساختمانی مورد استفاده قرار داد.
صفحه سنگ بر
این صفحات دارای قطر های 115، 180، 210 و 230 میلی متر هستند. ضخامت این نوع از صفحات بین 1.5 تا 2.5 میلی متر بوده و می توانند انواع سنگ ها را به راحتی برش دهند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *