بلاگ, دسته‌بندی نشده, مقالات

بررسی سنباده ها

بررسی سنباده ها

سنباده چیست؟

سنباده ها از جنس های کاغذ، پارچه و یا فیلم هستند که به صورت ورقه ای به کار گرفته می شوند. این ورقه ها با داشتن دانه های سخت و زبر می توانند عمل سایش را انجام دهند. این دانه ها با چسب های مخصوصی بر روی این ورقه ها پاشیده شده و حالت زبری را به وجود می آورند. با استفاده از این وسیله می توانید انواع متریال های گوناگون مانند آهن، چوب، گچ، پلاستیک و … را مورد سایش قرار دهید.

می توان سنباده را اینگونه نیز تعریف کرد که وسیله ای است برای ساییدن و پرداخت کردن که در مدل های بسیار زیادی از جمله الکتریکی و دستی وجود دارد. از این محصول عموما برا صاف کردن و آماده کردن سطوح خشن و ناصاف استفاده می شود. در برخی از موارد نیز می توان از این سنباده ها برای ایجاد ناصاف کردن سطوح برای عملیات های مختلف استفاده کرد. سنباده از لحاظ زبری در درجه بندی های مختلفی وجود دارد.

می توان از زبر ترین حالت با درجه P16 تا نرم ترین حالت که P10000 است در موارد مختلف از آن ها استفاده کرد. سنباده را به عنوان وسیله ای برای پولیش و یا فرم دهی قطعه به کار می گیرند. از کاربرد های این وسیله می توان به پولیش سطح قطعه کار و براده برداری اشاره نمود.

استفاده از سنباده در صنایع چوب

انواع سنباده ها

سنباده ها را می توان در شکل و طرح های مختلفی خریداری کرد. در تهیه سنباده ها برند های موجود بسیار با اهمیت می باشند. می توان برند های مختلف را در کاربرد های متفاوت به کار برد. معروف ترین برند های موجود را می توان به صورت زیر نام برد.

  • اسمیر دکس
  • کیلینگ اسپور
  • ماتادور
  • دییرفورس
  • اینتر فلکس
  • اورینت
  • اف ام
  • پاکو

هریک از این برند ها در کشورهای مختلف محصولات خود را تولید می کنند. به دلیل کیفیت بالای محصولات خود توانسته اند در کشور های دیگر از جمله ایران بازار فروش خوبی را داشته باشند. می توانید با توجه به خصوصیات هر یک از این برند ها از توانایی های این محصولات استفاده کنید. با توجه به نیاز خود می توانید از برند های مختلف بهترین محصول آن ها را انتخاب کرده و خریداری کنید.

بررسی انواع سنباده

انعطاف خوب در هنگام کار

نحوه نگهداری سنباده ها

در نگهداری سنباده ها باید شرایط محیطی را در نظر داشته باشید. شرایطی مانند دما و رطوبت دو عامل بسیار مهم و تاثیر گذار در کارکرد این وسایل هستند. نگهداری نادرست می تواند طول عمر این محصول پرکاربرد را کاهش داده و باعث عملکرد بد آن شود. نگهداری نادرست تا 70 درصد طول عمر سنباده را کاهش خواهد داد. پارچه پشت و نوع رزین می تواند نحوه نگهداری سنباده را برای دما و رطوبت های مختلف تعیین کند.

 

برای مثال رطوبت شدید باعث نرم شدن پارچه سنباده می شود. نگهداری در شرایط بد می تواند باعث خرابی در رزین به کار رفته شده و در حین کار دانه های روی این محصول جدا شوند. خشکی زیاد محیط نیز می تواند باعث ترد شدن این وسیله شده و ورقه های موجود به راحتی پاره شوند. دما و رطوبت محیط برای نگهداری به ترتیب باید بین 18تا26 درجه سانتی گراد و 35 تا 50 درصد رطوبت باشد. بسته بندی های موجود را باید از دیوار و زمین های نم دار دور کرد.

 

محل نگهداری نباید در نزدیکی منبع گرمایی قوی قرار داشته باشد. این محصولات را به هیچ عنوان از میخ و یا لوله ها آویزان نکنید زیرا در محل برخورد دچار ترک های ریز شده و در حین کار زودتر ریزش می کنند. برای افرادی که از این محصولات به صورت زیاد و گسترده استفاده می کنند پیشنهاد می شود که محلی را با تهویه مناسب برای سنباده ها تعیین کنند.

اگر به مقدار زیاد خرید انجام می دهید بهتر است که تا موقع مصرف در بسته بندی های خود باقی بمانند. در فصول مختلف نیز با تغییر شرایط آب و هوایی باید نگهداری را حفظ کرده و تغییرات زیادی را به این محصولات وارد نکنید. به دلیل اهمیت بالای نگهداری نکات بیان شده را به خوبی مطالعه کرده و در حفظ کیفیت کالای خود کوشا باشید. این حفظ و نگهداری باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

بررسی سنباده ها

بررسی سنباده ها

 

سایز بندی سنباده ها

خیلی زبر

گرید 16 تا 36 را در این دسته قرار می دهند. از این نوع از درجه بندی برای اکسید زدایی از سطح قطعات استفاده می کنند. در مواقعی که به زبری زیاد نیازمند هستید از این درجه ها استفاده کنید.

زبر

گرید بین 40 تا 50 جزو سمباده های زبر محسوب می شوند. از این نوع از درجه بندی برای باربرداری از سطح قطعات مختلف استفاده می شود. می توان برای فرم دهی نیز از این درجه استفاده کرد.

 

متوسط

شماره های 60، 80 و 100 در این دسته بندی قرار می گیرند. برای صاف کردن سطح قطعات قبل از پولیش کاری می توان از این درجات استفاده کرد.

نرم

گرید های 120، 150، 180 و 220 نمره هایی هستند که در این دسته قرار می گیرند. کاربرد این دسته بسیار زیاد بوده و در صنایع مختلف شاهد استفاده از این درجه ها هستیم.

اهمیت در نگهداری سنباده ها

اهمیت در نگهداری سنباده

خیلی نرم

گرید های 320، 400، 600، 800، 1000 و 1200 از نوع سنباده های خیلی نرم می باشند. از این نوع درجه ها در پولیش بدنه خودرو و یا آخرین مرحله پرداختکاری استفاده می کنند.

پوساب

گرید بین 1000 تا 10000 معمولا به شکل برگه ای تولید و در بازار به فروش می رسند. از این نوع از پوساب ها در صافکاری ها و صنایع خودرو سازی به صورت گسترده استفاده می کنند.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان بیان کرد که این محصولات به خوبی می توانند نیاز های افراد را برآورده کرده و کیفیت بالایی را از خود به نمایش بگذارند. فروشگاه معتبر برش سایش سهند برای تمامی افراد محصولات متنوع و مختلفی را عرضه کرده و قیمت های بسیار خوبی را به افراد پیشنهاد می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *