بلاگ

نحوه برش آهن به وسیله صفحات مخصوص

نحوه برش آهن به وسیله صفحات مخصوص

مقدمه

همانطور که همه می دانید در صنعت های بسیار زیادی برش و سایش فلزات و ازجمله آهن مورد توجه قرار دارد. صفحه برش را همانطور که از نام آن مشخص می باشد برای برش دادن و ساییدن مورد استفاده قرار می دهند. صفحات برش آهن به تنهایی کارایی نداشته و باید به دستگاه های فرز و … متصل شوند. با چرخش سریع این صفحات می توان برش های مختلفی را ایجاد کرد. برش آهن یکی از مواردی می باشد که در صنایع مختلف بسیار مهم است. به دلیل استفاده زیاد از آهن شرکت های بسیار زیادی این صفحات برش را تولید کرده و در بازار عرضه می کنند. این صفحات را می توان در اندازه ها و سایز های بسیار زیادی خریداری کرد. صفحات به کار گرفته شده در مدت زمان مشخص باید تعویض شوند. عدم تعویض می تواند به دستگاه های موجود آسیب های بسیار زیادی وارد کنند. با استفاده از صفحات جدید می توان به راحتی برش های سریع تری را ایجاد کرد. برای برش می توان از صفحات در ضخامت های مختلف استفاده کرد. در خرید انواع صفحات مختلف باید از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید. فروشگاه برش و سایش سهند به عنوان نماینده شماره یک این محصولات به خوبی می تواند نیاز تمامی افراد و شرکت ها را برطرف کرده و کیفیت برتر را به آن ها ارائه کند. در ادامه به معرفی تخصصی صفحات برش آهن خواهیم پرداخت.

استفاده از برند های معتبر

استفاده از برند های معتبر

 

برش آهن و اهمیت ضخامت برش
ضخامت صفحات برش در ایجاد برش های دقیق و سریع نقش بسیار مهمی را ایجاد می کنند. قاعده کلی به این شکل می باشد که هرچه صفحات مورد نظر نازک تر باشند برش دقیق تر و سریع تری را انجام می دهند. باید توجه داشت که صفحات نازک تر می توانند دمای نقطه برش کمتر را ایجاد کرده و جرقه های کمتری را نیز به وجود بیاورند. در سال های گذشته ضخامت استاندارد اعلام شده برای صفحات برش آهن 3 میلی متر بوده است. برای ایجاد ایمنی بهتر و کارآمدتر، صفحات برش باید ضخامت کافی را نیز داشته باشند. درست است که برش آهن به وسیله صفحات نازک تر بهتر انجام می شود اما باید توجه داشت که این صفحات ایمنی کافی را ایجاد نکرده و طول عمر پایین تری را نیز دارا می باشند. با پیشرفت فناوری در این حوزه شاهد کاهش ضخامت از 3 تا 1 میلی متر را نیز شاهد خواهید بود. امروزه می توان تنوع بسیار زیادی را در این حوزه مشاهده نمود. با توجه به نیاز خود می توانید این محصولات را در سایز های بسیار متنوعی تهیه کنید.

وجود سایز بندی در صفحات برش آهن اوسیس

وجود سایز بندی در صفحات برش آهن

صفحه برش آهن چیست؟

این صفحه برش را می توان برای برش و سایش انواع لوله و پروفیل آهنی در ضخامت های مختلف مورد استفاده قرار داد. این محصولات به طور معمول در قطر های 115، 180، 210 و 230 میلی متر قابل خریداری می باشند. ضخامت این محصولات به صورت معمول بین 1 تا 2 میلی متر می باشد. این صفحات از جمله ابزار هایی می باشد که برای برش، سایش و جدا کردن قطعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر صفحات برش آهن در قطر 180 میلی متر، صفحات برش در قطر 230 میلی متر و صفحات مینی برش آهن در قطر 115 میلی متر هستند. در انتخاب صفحه های برش باید به موارد متعددی توجه نمود. نکات ویژه ای در انتخاب صفحات برش وجود دارد که می توان به مقاومت صفحات، دوام صفحه، کیفیت، قیمت و ایمنی، سرعت براده برداری در این محصولات که بسیار مهم و با اهمیت می باشد اشاره کرد. وقتی می خواهیم فلزات بسیار سختی مانند آهن را برش دهیم بهتر است از صفحه ای استفاده کنیم که نرخ برش بالایی را برای حداکثر بهره وری ارائه دهد. صفحه برش آهن معمولا دارای دانه های سرامیکی است که از ساختار اتصال کریستالی بهره می برند. این ساختار همانند ساختار الماس بوده و می تواند به خوبی برش های دقیق را انجام دهد.

کیفیت برتر در محصولات

کیفیت برتر در محصولات

 

استفاده از صفحات برش آهن

این صفحات را می توان به راحتی بر روی دستگاه های مختلف سوار کرده و نصب نمود. صفحات، بعد از نصب صحیح در هر دقیقه هزاران بار می چرخند. به دلیل سرعت چرخش بالای خود می توانند کارایی بسیار خوبی در برش ارائه دهند. در هنگام استفاده از صفحات برش باید دقت داشته باشید که این وسایل اصطکاک بالایی را به وجود می آورند. این اصطکاک باعث ایجاد دمای زیاد در نقطه برش خواهد شد. در هنگام کار با صفحات برش باید افراد متخصص را به کار گیرید. استفاده نادرست باعث تاب برداشتن صفحه مد نظر خواهد شد. تاب ایجاد شده برش بدشکل را در قطعه مد نظر ایجاد می کند. بهترین راه برای جلوگیری از خرابی های متعدد، انجام عملیات برش با حوصله و دقت می باشد. در هنگام استفاده از این صفحات برش به استراحت های کوتاه مدت توجه ویژه ای داشته باشید. با استراحت های کوتاه مدت دمای صفحه پایین آمده و از آسیب های زیادی جلوگیری می شود.

محصولات برش و سایش

محصولات برش و سایش

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان بیان کرد که استفاده از صفحات برش، کاری تخصصی می باشد. در هنگام انتخاب و خرید این صفحات بهتر است از برند های معتبر استفاده کنید. فروشگاه های برتر می توانند کیفیت بالاتری را به شما ارائه کنند. فروشگاه برش و سایش سهند به عنوان نماینده شماره یک این محصولات در ایران به تمامی افراد و شرکت ها کالاهای مد نظر را ارائه می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *