بلاگ, دسته‌بندی نشده, مقالات

آشنایی با سنباده فلاپ

سنباده فلاپ پره ای

سنباده فلاپ چیست؟

سنباده ها یکی از مهم ترین ابزار و وسایل موجود در صنایع مختلف می باشند. در این میان سنباده فلاپ را می توان به عنوان ابزار سایش پیشرفته تر شناخت. با استفاده از این ابزار می توان سایش و سنباده زنی های بسیار زیادی برای از بین بردن خطوط جوش و سطوح ناهموار استفاده کرد. در جاهایی که سنگ های ساب موجود نتوانند کارایی لازم را از خود نشان دهند می توان از این لوازم استفاده کنید.

می توان از این سنباده ها در سایش انواع فلزات نرم، فلزات سخت و رنگین بسیاری مانند سرب و … استفاده کرد. از این سنباده ها همچنین می توان در سایش متریال هایی مانند پلاستیک، فایبر گلاس، لاستیک ها و … استفاده کرد. این نوع از سنباده ها در حین کار نیز گرمای کمتری نسبت به دیگر سنباده ها ایجاد می کنند. با توجه به گرمای کمتر دیگر نگرانی بابت ایجاد تغییر فرم و رنگ در قسمت مد نظر نخواهید داشت. از دیگر کاربرد های عمده سنباده فلاپ می توان به پرداخت و براده برداری از فلزات آهنی، سوپر آلیاژ ها، چدن، برنج، مس، استیل های نگیر و … اشاره کرد.

به صورت گسترده می توان از این تجهیزات برای پلیسه برداری و صاف کردن جای جوشکاری نیز استفاده کرد. با استفاده صحیح از این تجهیزات و سنباده ها می توان صافی سطح و لبه ها را به صورت بسیار عالی ایجاد کرد. به دلیل اینکه این نوع از دیسک ها می توانند انعطاف خوبی را از خود نشان دهند هنگام کار شاهد لرزش نخواهیم بود. عدم لرزش می تواند آرامش و تمرکز بالاتری را در حین کار به وجود بیاورد. در خرید سنباده فلاپ باید فروشگاه های معتبر را مد نظر قرار دهید. در ادامه به ویژگی های این سنباده خواهیم پرداخت و کاربرد های متنوع آن را برای شما شرح خواهیم داد.

سنباده فلاپ با کارایی بالا

سنباده فلاپ با کارایی بالا

مشخصات سنباده فلاپ

سنباده های فلاپ را در صنعت به منظور ایجاد سطح صاف تولید کردند. با استفاده از این سنباده ها می توان در صنایع مختلف شاهد پرداخت های بهتر و دقیق تری بعد از عملیات جوشکاری بود. می توان از این سنباده ها در صنایع دیگری همچون چوب و شیشه نیز بهره های بسیار زیادی برد. ساخت این نوع از سنباده ها بعد تولید و بهره برداری بسیار زیاد سنباده های دیسکی اتفاق افتاد و به صورت ویژه ای از این محصولات می توان در صنایع گوناگون بهره برد. بازدهی بالاتر و میزان سایندگی بیشتر این محصولات باعث ایجاد تحولی عظیم در صنعت برش و سایش شد.

نحوه ساخت سنباده های فلاپ به این صورت می باشد که برگه های سنباده را به صورت مدور در کنار هم قرار می دهند و از چسب و صفحه نگهدارنده برای تکمیل این سنباده ها استفاده می کنند. در این نوع از محصولات از تکنولوژی پرس حرارتی استفاده شده و باعث دوام بیشتر پره های سنباده بر روی صفحه نگهدارنده می شود. می توان این صفحات سنباده فلاپ را در دو نوع تخت و زاویه دار تهیه کرد. در هر دو نوع شاهد وجود 3 سایز بسیار پر کاربرد 115، 125 و 180 میلی متر هستیم. با توجه به سایز بندی های مختلف می توان نیاز صنایع مختلف را به راحتی رفع کرد.

سنباده فلاپ پره ای

سنباده فلاپ پره ای

جنس ساخت سنباده فلاپ

ذرات موجود در این سنباده ها از جنس زیرکونیوم، سیلیکون کاربید، اکسید آلومینیوم و سرامیک می باشند. می توان این صفحات را در شماره های گرید 40، 60، 80، 100 و 120 به صورت گسترده مورد استفاده قرار داد. دیسک های فلاپ زیرکونیم از گستردگی بیشتری در این خانواده برخوردار بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. باید توجه داشت که جنس های سرامیک، سیلیکون کاربید و اکسید آلومینیوم نیز به صورت گسترده در صنایع مرتبط و مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. می توان در هر یک از این جنس ها قیمت های مختلفی را مشاهده نمود. تمامی جنس های نام برده را می توان در هر دو نوع تخت و زاویه دار تهیه کرد. با توجه به ویژگی های مختلف هر یک از این سنباده ها قیمت گذاری انجام می گیرد. برای مصارف عادی تر می توان از گریدهای نرم تر این محصولات بهره برد و در مصارف صنعتی تر باید از سختی بیشتری استفاده نمود. باید در هنگام خرید به موارد متعددی توجه نمایید که در ادامه به نکات مهم در خرید خواهیم پرداخت.

سنباده فلاپ پره

تنوع در ضخامت

خرید سنباده فلاپ

سنباده فلاپ را می توان از فروشگاه های بسیاری خریداری کرد. در خرید باید علاوه بر نیاز سنجی به موارد بسیار زیادی توجه نماید. سایز های مختلف و نوع سنباده در خرید بسیار مهم می باشند. یک از موارد قابل توجه در این سنباده ها برند های موجود می باشد که شما باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. فروشگاه های معتبر می توانند اجناس و برند های بهتر و برتر را برای شما آماده کنند. فروشگاه برش و سایش سهند به عنوان نماینده شماره یک این محصولات در ایران می تواند پاسخگوی تمامی افراد با سلیقه های مختلف باشد. می توانید خرید های عمده و جزئی خود را از این فروشگاه انجام دهید. کیفیت را می توان به عنوان یکی از ویژگی های بارز این فروشگاه بیان کرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *