بلاگ, دسته‌بندی نشده, مقالات

آشنایی با سنباده پشت کرکی

 

مقدمه

سنباده ها از جمله ابزار و تجهیزاتی می باشند که می توان از آن ها استفاده های گوناگونی کرد. در این میان تنوع در سنباده ها بسیار زیاد بوده و می توان با توجه به نیاز افراد در قسمت های مختلف از آن ها استفاده کرد. سنباده پشت کرکی از جمله وسایلی است که به خوبی می توان از آن در صنایع مختلف استفاده های گوناگونی کرد.

این سنباده ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که می توان در مصارف مختلف از آن ها استفاده کرد. سنباده ها را می توان در دسته بندی های بسیار زیادی قرار داد که هریک ویژگی های خاص خود را دارا می باشند. در این مطلب برای شما سنباده پشت کرکی را شرح داده و ویژگی های موجود در این محصول را برای شما بیان خواهیم کرد. با توجه به نیاز خود می توانید از تنوع این سنباده ها استفاده های گوناگونی را داشته باشید.

 

سنباده پشت کرکی چیست؟

سنباده پشت کرکی به خانواده ای از تجهیزات گفته می شود که جزو سنباده های کاغذی و یا پارچه ای باشند. در این سنباده ها پشت آن ها توسط پارچه های کرک دار پوشیده شده است. این پوشش به عنوان نگهدارنده سنباده بر روی پد پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات را می توان به صورت گرد ساده و یا گرد سوراخ دار مورد استفاده قرار داد.

در این محصولات می توان شاهد شکل های دیگری همچون مستطیلی و اتویی نیز بود. کاغذ پشت این محصولات در برابر پارگی بسیار مقاوم بوده و می توان کاربرد های متنوعی را برای این وسایل در نظر گرفت. در سنباده پشت کرکی معمولا از ذرات مختلفی در ساختار زبر آن ها استفاده می شود. در اکثر این محصولات از ذرات اکسید آلومینیوم برای پوشش قسمت زبر محصول استفاده می کنند. حال که به صورت کلی با سنباده پشت کرکی آشنا شده اید باید ویژگی

های مختلف این محصولات را نیز بدانید. با توجه به کاربرد و ویژگی های موجود در این وسایل می توانید بهترین استفاده را از آن ها داشته باشید.

سنباده پشت کرکی سوراخ دار

سنباده پشت کرکی سوراخ دار

جنس سنباده پشت کرکی

سنباده پشت کرکی را از جنس های مختلفی تولید می کنند. در سنباده ها باید به جنس ذرات و جنس متریال پشت سنباده توجه داشته باشید. با توجه به این دو جز می توان تنوع بسیار خوبی را برای سنباده ها به وجود آورد. عموما ذرات موجود بر روی سنباده ها را که قسمت زبر محصول را تشکیل می دهند از اکسید آلومینیوم، سیلیکون کاربید و زیرکونیوم تهیه می کنند.

این ذرات به صورت دانه های ریز و درشت بر روی صفحه مد نظر قرار گرفته و با چسب و رزین به صورت محکم ثابت می شوند. در مورد صفحه زیر و پایه محصول می توان متریال های مختلفی را به کار برد. در سنباده های پشت کرکی می توان سه متریال مختلف را مورد استفاده قرار داد. این سه متریال شامل کاغذ، پارچه و فیلم هستند.

هر یک از این متریال ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که باعث کارایی بیشتر ان ها می شود. با توجه به صنایع مختلف می توان از هریک از این متریال ها استفاده های متفاوتی کرد. در متریال فیلم می توان گرید های کاملی را مشاهده نمود و در عین گرید بندی متنوع می توان قابلیت ضد آب را نیز در این محصول مشاهده کرد.

در متریال کاغذ به دلیل گرید بندی عالی و تنوع گسترده در سایز و ابعاد می توان استفاده های گوناگونی کرد. قیمت در این نوع بسیار مقرون به صرفه است. در متریال پارچه می توان شاهد مقاومت بیشتر در برابر پارگی بود. این نوع از سنباده ها علاوه بر مقاومت بالا دارای طول عمر و دوام بیشتری نیز هستند.

نکات مهم در هنگام خرید سنباده پشت کرکی

در هنگام خرید علاوه بر قیمت باید به موارد متعددی توجه شود می توان این موارد را در چند مورد به صورت خلاصه بیان کرد. می توان تمامی متریال های عنوان شده در قسمت های قبل را در ابعاد و سایز های مختلف خریداری نمود. با استفاده از این محصولات می توان نیاز بسیاری از صنایع را به خوبی برطرف نمود.

  1. قطر سنباده ها: علاوه بر قطر سنباده باید به ابعاد و ضخامت محصول نیز توجه نمایید تا محصولی مناسب نیاز خود را تهیه کنید.
  2. سوراخ دار بودن یا بدون سوراخ بودن سنباده پشت کرکی: در این محصولات سوراخ های ایجاد شده است که می توان از آن ها جهت مکش براده های تولید شده اقدام نمود. این کار عملا توسط دستگاه های پمپ وکیوم انجام شده و برای دستگاه هایی که این قابلیت را دارا می باشند بسیار کارآمد هستند.
  3. دانه بندی سنباده پشت کرکی: گرید بندی های موجود برای استفاده بسیار با اهمیت می باشد. برای استفاده از گرید های مناسب باید تجربه لازم را بدست آورید. با تجربه خوب می توانید انواع گرید های موجود در مدل های مختلف را به خوبی تشخیص دهید.
  4. طول عمر: یکی از موارد بسیار مهم در هنگام خرید سنباده ها طول عمر ان ها می باشد. جنس ذرات به کار رفته و همچنین نوع پاشش آن ها برروی صفحه مورد نظر می تواند در تعیین طول عمر این محصولات بسیار تاثیر گذار باشد.
  5. رنگ سنباده: رنگ را نمی توان به عنوان ویژگی اصلی بیان کرد اما با توجه به رنگ های مختلف می توان برند های مختلف را شناسایی کرد و در هنگام خرید دچار اشتباه نشد. هر شرکت و برندی از رنگ خاصی برای محصولات خود استفاده می کند.
اندازه های مختلف سنباده

اندازه های مختلف سنباده

جمع بندی

تمامی موارد موجود برای خرید مستلزم این موضوع هستند که شما از چه فروشگاهی خرید خود را انجام دهید. فروشگاه برش و سایش سهند به عنوان نماینده شماره یک این محصولات می تواند بالاترین کیفیت را به افراد و شرکت های مختلف ارائه کند. در هنگام خرید خود می توانید از کارشناسان موجود در فروشگاه مشاوره های لازم را کسب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *