بلاگ, دسته‌بندی نشده, مقالات

آشنایی با پولیش کاری

پولیش سنگ به وسیله نمد

مقدمه

پولیش کاری یکی از اقدامات بسیار تاثیر گذار در صنایع مختلف می باشد. با شنیدن نام پولیش اکثر افراد به یاد پولیش های ماشین می افتند. باید در نظر داشت که پولیش را می توان برای بسیاری از موارد مورد استفاده قرار داد. این کار در هر صنعت به شکلی خاص و ویژه انجام می شود. در هر صنعت به وسیله مواد و دستگاه های مختلف این عمل را انجام می دهند.

به وسیله تجهیزات و مواد مختلف در صنایع مختلف می توان به راحتی قطعات مختلف را پولیش نمود. در صنایع سنگ پولیش کردن را به عنوان یک امر بسیار مهم می شناسند که در مدت زمان های مشخص باید این کار صورت گیرد. با استفاده از این اقدام می توان جلوه و نمای بسیار بهتری را به قطعات مختلف در صنایع گوناگون بخشید.

پولیش ها را در مدل های مختلفی تولید می کنند. برای پولیش کاری باید از تجهیزات و وسایل بسیاری استفاده شود. به طور مثال از صابون و مایع های پولیش در هنگام این کار به صورت گسترده استفاده می کنند. بهتر است که پولیش و مواد اولیه این کار را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. کیفیت مواد مورد استفاده در کیفیت کار به صورت مستقیم نقش داشته و باید در مورد آن

ها دقت شود. بهتر است که از فروشگاه های معتبر و تخصصی تر برای تهیه این وسایل اقدام نمایید. فروشگاه برش و سایش سهند به عنوان نماینده شماره یک این محصولات درایران بالاترین کیفیت موجود را به شما ارائه می کند. می توانید با خرید از این فروشگاه کیفیت برتر محصولات موجود را تجربه کنید. در ادامه به معرفی پولیش کاری سنگ ها خواهیم پرداخت.

پولیش کاری فلزات مختلف

         پولیش کاری فلزات مختلف

پولیش کاری سنگ

اگر توجه کرده باشید سنگ های موجود در ساختمان ها بعد از چند بار شستشو براق بودن و صیقلی بودن اول را نداشته و ظاهر آن ها مقداری تغییر می کند. در این صورت افراد اولین کاری که می کنند به صورت تجربی از مواد شوینده مختلفی برای براق کردن سنگ ها استفاده می کنند و در این کار نیز شکست می خورند. با اقدامات اشتباه سنگ های موجود براق نمی شوند بلکه دچار سیاهی های بیشتری نیز خواهند شد. با استفاده از مواد اشتباه هزینه های خود را بالا خواهید برد. بهتر است که قبل از هر اقدامی بدانید که بهترین کار پولیش کاری می باشد.

اگر لایه روی سنگ که قبلا زده شده است را بردارید باید برای براق شدن دوباره سنگ ها از کف سابی استفاده کرده و بعد پولیش بزنید. بهتر است که از پولیش از همان ابتدا استفاده کنید تا دیگر نیازی به هزینه های بیشتر نباشد. پولیش ها را می توان در دو دسته طبیعی و شیمیایی قرار داد. با توجه به نوع و رنگ سنگ موجود می توان از هریک از این پولیش ها بهره برد.

در این کار باید از افراد حرفه ای کمک گرفته تا بهترین نتیجه را مشاهده نمایید. افراد با تجربه و خبره می توانند بهترین کیفیت را در براق کردن سنگ ها به اجرا در آورند. برای براق کردن سنگ از اقدامات دیگری همچون کف سابی و واکس زدن نیز استفاده می کنند که هریک دارای مزایا و معایب متعددی است. شاید بتوان پولیش کاری را بی عیب ترین کار ممکن در براق کردن عنوان کرد. هر یکی از این اقدامات را باید در زمان و شرایط خاص خود مورد استفاده قرار دهید در ادامه به معرفی مراحل پولیش کاری خواهیم پرداخت.

پولیش سنگ به وسیله نمد

           پولیش سنگ به وسیله نمد

مراحل پولیش کاری

در پولیش کاری باید نظافت را به عنوان نکته اول مد نظر قرار دهید. در اولین قدم باید سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کرده و به سراغ مراحل بعدی برویم. کثیف بودن سطح در هنگام پولیش کاری باعث تیرگی و یکنواخت نشدن سطح می شود. بعد از تمیز کاری مایع پولیش را در دستگاه های مربوطه ریخته و به صورت یکنواخت و مدام در سطح سنگ به چرخش در می آوریم.

این کار باعث یکدست شدن سطح پولیش شده خواهد شد. در این اقدام پولیش کار باید به بتواند به خوبی و با کیفیت بالایی دستگاه مربوطه را به گردش در بیاورد. با چرخش یکدست می توان شاهد نفوذ بسیار خوب مایع به درون منفذ های موجود در سنگ شده و سطحی یک دست را شاهد باشید. بعد از اینکه دستگاه های مد نظر به خوبی ماده پولیش را بر روی سنگ پخش کردند. باید به ماده زمان کافی را بدهید تا به خوبی خشک شود. در صورتی که ماده مد نظر به خوبی خشک نشود و اقدام به تمیز کاری شود سطح مد نظر کیفیت لازم را نخواهد داشت. بعد از خشک شدن سطح به صورت کامل با

کمک دستگاه های موجود و مخصوص و فرچه های مخصوص این کار شروع به سابیدن سطح سنگ می کنند. بعد از تمام شدن کار سطح سنگ به صورت کاملا یکنواخت و تمیز ایجاد خواهد شد.

وسایل مختلف برای پولیش سنگ

          وسایل مختلف برای پولیش سنگ

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان پولیش کاری را عملی مناسب و بسیار مفید در ایجاد زیبایی و حفظ سنگ عنوان کرد. در استفاده از پولیش دقت داشته باشید که در هنگام خرید باید بهترین کیفیت را دریافت کنید. مواد پولیش کاری به اندازه عمل پولیش کردن مهم بوده و کیفیت مواد موجود می تواند تضمین کننده این اقدام باشد. این مواد را از فروشگاه های معتبر و تخصصی این کار خریداری نمایید. فروشگاه برش و سایش سهند به عنوان نماینده شماره یک این محصولات در ایران بالاترین کیفیت ممکن را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *