بلاگ, دسته‌بندی نشده, مقالات

آشنایی با گیلانس پرداخت کاری

گیلانس پرداخت کاری

مقدمه

گیلانس یکی از ابزار های موجود در پرداخت کاری می باشد که مورد استفاده افراد و کارگاه های مختلف قرار می گیرد. نام های دیگری برای گیلانس در نظر می گیرند که از آن ها می توان به نمد اشاره کرد. صنایع مختلفی به این محصولات نیازمند می باشند. گیلانس پرداخت کاری را می توان در موارد متعددی مورد استفاده قرار داد و محدودیتی در آن ها وجود ندارد. بیشترین استفاده از این محصولات را می توان در قطعه سازی ها مشاهده نمود. قطعات تولید شده از فلز های مختلف می توانند برای پرداخت کاری خود نیاز بسیار زیادی به گیلانس دارند. برای اینکه در یک قطعه شاهد سطحی بسیار عالی و مطلوب باشیم باید به خوبی پرداخت کاری شود.

در پرداخت کاری از وسایل و تجهیزات متعددی استفاده می کنند. با استفاده از گیلانس پرداخت کاری می توان به راحتی انواع سطوح و قطعات را صیقلی نمود. فلزات متعددی نیازمند پرداخت کاری می باشند که می توان به استیل، آهن و برنج اشاره نمود. گیلانس ها را می توان در مدل و ابعاد گوناگونی تهیه کرد. می توان از جنس های مختلفی گیلانس ها را تولید کرد. متداول ترین متریال که در تولید گیلانس ها مورد استفاده قرار می گیرد کتان و لی یا همان جین می باشد. هر یک از این متریال ها می توانند در موارد متعددی مورد استفاده قرار گیرند. گیلانس پرداخت کاری را می توان به عنوان یکی از ابزار بسیار مهم و کاربردی در پولیش کاری معرفی کرد. این محصولات را می توان با تجهیزات متعددی مورد استفاده قرار داد.

گیلانس پرداخت کاری

گیلانس پرداخت کاری

گیلانس پرداخت کاری چیست؟

گیلانس پرداخت کاری نوعی فرچه نمدی می باشد که از تعدادی لایه مختلف تشکیل شده است. تعداد لایه های موجود معمولا بین 21 تا 24 عدد می باشد. برای تولید گیلانس ها لایه های مذکور را به یکدیگر دوخت می زنند. می توان گیلانس پرداخت کاری را در قطر های مختلف خریداری نمود. بیشتر گیلانس ها را در قطر های 10 تا 50 سانتی متر تولید می کنند اما ابعاد بزرگتر و یا کوچکتر نیز وجود دارند. قطر های 15 تا 30 سانتی متر بیشترین فروش و کاربرد را در بین اندازه های موجود دارند. در مورد ضخامت این محصولات می توان تنوع بسیار خوبی را مشاهده نمود. گیلانس ها را عمدتا در ضخامت های 10 تا 40 میلی متر تولید می کنند. این وسیله بسیار کاربردی با نام های دیگری همچون فرچه، نمد، گیلانس پولیش و … نیز شناخته می شود. در آبکاری و پرداخت کاری های مختلف از این گیلانس ها استفاده کرده که نتیجه کار بسیار عالی خواهد شد.

گیلانس پرداخت کاری

دوخت محکم و قوی

انواع گیلانس پرداخت کاری

گیلانس پرداخت کاری را در ابعاد و سایز های مختلفی تولید می کنند. در ساخت و تولید گیلانس ها می توان متریال های مختلفی را مورد استفاده قرار داد. با توجه به متریال های به کار رفته در این محصولات می توان دسته بندی هایی را انجام داد. انواع گیلانس های موجود در بازار را می توان از لحاظ جنسی در موارد زیر خلاصه نمود.

گیلانس جین:

برای تولید و ساخت این گیلانس ها از متریال لی و برزنت استفاده می کنند. از این نوع گیلانس می توان در پرداخت کاری انواع فلزات و سطوح سنگی مختلف استفاده نمود.

گیلانس کتان:

از لایه های مختلف پارچه های کتان موجود که دوام بالاتری دارند این محصولات را تولید می کنند. این نوع از گیلانس ها کیفیت بالاتری را نسبت به دیگر متریال های موجود از خود نشان می دهند. از کاربرد های این نوع از محصولات می توان به پرداخت کاری سطوح استیل اشاره کرد. این گیلانس ها سطوح استیل را با کیفیت بسیار بالایی صیقلی می کنند.

گیلانس کنفی:

از لایه های مختلف کنف ساخته می شوند. از این محصولات می توان در پرداخت کاری انواع فلزات همچون آهن، استیل و برنج استفاده نمود.

گیلانس پرداخت کاری

متریال جین

در در یک دسته بندی دیگر می توان نحوه قرار گیری متریال ها را مد نظر قرار داد. نحوه قرار گیری متریال های مختلف در هنگام تولید می تواند تنوع بسیار بالایی را به وجود بیاورد. می توان دسته بندی های زیر را برای قرار گیری متریال ها در کنار یکدیگر در نظر گرفت.

هزارلا یا چین دار:

گیلانس هزارلا را برای پرداخت کاری سطح های میانی فلزات مختلف به کار می گیرند. این محصولات از سه نوع پارچه با رنگ های سفید، آبی و قرمز تولید می شوند.

هزارلا آبی رنگ:

این نوع از گیلانس ها سختی قابل توجهی را داشته و جنس خشنی را دارا می باشد. از این نوع از محصولات می توان خطوط موجود در سطوح استیل را به خوبی از بین برد.

 هزارلا قرمز رنگ:

سختی موجود در این نوع رنگ و متریال در حد متوسط بوده و برای پرداخت کاری در فلزات نرم تر مناسب می باشد.

 هزارلا زرد رنگ:

این نوع از گیلانس ها بسیار سخت و خشن بوده و در قطعاتی که سختی متوسطی را دارا می باشند می توان از این محصولات استفاده نمود.

هزارلا سفید رنگ:

به توجه به اینکه این نوع از گیلانس ها جنسی نرم دارند در مرحله پایانی پرداخت کاری از این نوع استفاده می شود.

گیلانس پرداخت کاری

وجود قطر های مختلف

قیمت گیلانس پرداخت کاری 

قیمت گیلانس پرداخت کاری با توجه به موارد متعددی تعیین می شود. با توجه به ابعاد و سایز های موجود می توان شاهد قیمت های متفاوتی بود. نحوه تولید و کیفیت تولید این محصولات نیز در تعیین قیمت تاثیر گذار می باشند. با توجه به نیاز خود باید متریال های مختلف را مورد استفاده قرار دهید. با توجه به وجود رنگ بندی های مختلف می توان به راحتی در هنگام استفاده این محصولات را از یکدیگر تشخیص داد.

برای خرید محصولات باکیفیت باید فروشگاه های باسابقه را مد نظر قرار دهید. فروشگاه های برتر محصولات برتر را به خوبی می توانند ارائه کنند. فروشگاه برش و سایش سهند به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های موجود در حوزه برش و سایش توانسته اعتماد مشتریان را به خوبی جلب کند. به واسطه اعتبار این فروشگاه که به عنوان نماینده شماره یک این محصولات در ایران شناخته می شود می توانید تجربه خرید بسیار خوبی را داشته باشید. می توانید خرید های خود را به صورت عمده و جزئی انجام داده و به صورت اینترنتی محصولات مد نظر خود را سفارش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *